Każdy użytkownik Internetu, nawet zupełny amator w tej dyscyplinie może skonstruować oraz prowadzić własną witrynę. Takie tak zwane domowe strony WWW właściwie tworzą za nas programy, my wyłącznie wpisujemy treść wiadomości i decydujemy o wyglądzie tekstu (rozmiar czcionki, kolor) i wybieramy grafikę oraz zdjęcia, jakie mają zdobić rzeczoną domenę internetową.
Dowolność tematyki jest ogromna, nikt nie kontroluje takich stron i jeżeli nie znajduje się na nich pornografia dziecięca, filmy czy też zdjęcia ujawniające przemoc, czy nie nawołujemy poprzez nie do nienawiści, na przykład rasowej, to jesteśmy w stanie być spokojni o ich istnienie. Strony takie możemy umieszczać na bezpłatnych serwerach, lub- jeśli intryguje nas wybitnie adres naszej idealnej strony- na serwerach płatnych, krajowych, bądź też zagranicznych.
Jesteśmy w stanie nawet na takiej stronie internetowej zarobić pieniądze – na przykład umieszczając bannery reklamowe przeróżnych korporacji. Z reguły same zgłaszają się one do twórców poczytnych i legendarnych witryn WWW oraz proponują swoje usługi w tej dyscyplinie. Każda licząca się dziś firma, czy instytucja musi mieć własną witrynę internetową WWW – jeżeli chcesz, aby była fachowa, wpadnij na strona internetowa dla dewelopera. Organizacje, stowarzyszenia, czy agencje również nie próżnują w tej kwestii. Za taką witrynę internetową jednostka gospodarcza nie płaci dużo, a korzyści wynikające z jej istnienia są na pewno wymierne.
Dziś konsumenci oraz petenci przeważnie informacje dotyczące instytucji czerpią właśnie z Internetu. Niektóre z tych instytucji wprowadziły nawet szansę załatwienia wielu spraw w sieci. Tak także część wniosków urzędowych możemy składać już przez Internet, w ten sam sposób zapisywać można się do szkół, czy na studia. Sklepy tworzą możliwość robienia tak zwanych wirtualnych zakupów na swoich witrynach. Nawet pokaźniejsze markety spożywcze wysyłają zakupy wcześniej zamówione w Internecie do domu zadowolonego klienta. Serwisy natomiast uruchamiają stopniowo możliwość obsługi online. Konsument może bezpośrednio zgłaszać usterki na przykład oprzyrządowania i rozmawiać z obsługującym go na bieżąco pracownikiem serwisu.