Dbająca o swój wizerunek w oczach klientów korporacja, bez jakichkolwiek zahamowań powinna dobrze obszerną wagę przykładać o związanych z nim zagadnień. Są to w szczególe, zdawałoby się, drobnostki, jakie niemniej jednak znacząco wpływają na to, jak postrzegają nas kontrahenci i współpracownicy. Jedną z takich rzeczy z całą pewnością jest papier firmowy, inaczej celowo zaprojektowane arkusze, na których drukowane są wszystkie wiadomości oraz korespondencja firmowa, a także faktury i inne tego rodzaju dokumenty.
Jakim sposobem każdy pewnie się domyśla, główną cechą trafnego papieru firmowego jest estetyka jego projektu oraz wykonania – musi on być nie tylko specyficzny i nie dający się pomylić z żadną inną firmą, jednak również ładny, miły dla oka oraz nienarzucający się. Planując papier firmowy należy też pamiętać, by zostawić wymaganą ilość wolnego miejsca, na jakie będzie wolno umieszczać treść wszystkich firmowych dokumentów – przenigdy nie może być jej za mało.
Niezmiernie istotna jest również kolorystyka, obroniona w stonowanej, niedobitnej oczy tonacji – wypróbuj papier kolorowy. Żyjemy w czasach, w jakich stopniowo maleje rola druku i wszystkich przygotowywanych w ten sposób dokumentów, jakie zastępują powoli przeróżnego typu elektroniczne faktury i korespondencja odbywana drogą mailową. Wydawać by się zdołało, że papier firmowy powinien w takiej sytuacji tracić na znaczeniu, jednak z całą pewnością tak nie jest – ciągle jest on używany i żadna jednostka gospodarcza, której zależy na tym, żeby jej konsumenci postrzegali ją jako fachową nie powinna zaniedbywać tego tematu.
Na pewno niesłychanie znaczący jest projekt papieru firmowego, który zezwoli konsumentom natychmiast rozpoznać, iż dany dokument pochodzi właśnie z naszej klarownej firmy – bez żadnego ale powinno odnaleźć się tak logo stworzonego przez nas przedsiębiorstwa, zwięzłe hasło promocyjne oraz dane kontaktowe. Należy też pamiętać, że papier formowy powinien być utrzymany w nienarzucającej się kolorystyce, pozwalającej oczom skupić się na treści dokumentów, których jest nośnikiem – wyraziste kolory dopuszczalne są tylko wówczas, kiedy tak właściwie którąś z wiadomości wypada w pewien sposób podkreślić.